Preview

Science and Innovations

Advanced search

Strategies for promoting Chinese cars in the international market

https://doi.org/10.29235/1818-9857-2022-6-53-57

Abstract

This article discusses the strategies for promoting Chinese cars (adaptation, positioning, pricing policy, brand promotion, sales strategy). Important attention is paid to modern approaches in the marketing activities of automotive companies, internet marketing tools, emphasizes the need to use content marketing and marketing analytics

About the Authors

Zh. Kang
Белорусский государственный экономический университет
Russian Federation


V. Golik
Белорусский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Г.В. Астратова. Современные тенденции развития экономики, менеджмента и маркетинга вКитае/ Г.В. Астратова// Отходы и ресурсы. 2019. №4. С.23–39.

2. Гавриков А.В. Интернет-маркетинг. Настольная книга digital-маркетолога/ А.В.Гавриков, В.В. Давыдов, М.В. Федоров.–М., 2020.

3. А.Е. Коваленко. Характеристика информационного потока в интернетмаркетинговой деятельности предприятий малого бизнеса/ Е.А.Коваленко, Ю.Г.Кузменко// Практический маркетинг. 2020. №2 (276). С.20–31.

4. А.В. Лебедев. Выбор эффективных каналов коммуникации для программы лояльности / А.В. Лебедев, Е.А. Щербаков// Маркетинговые коммуникации. 2020. №1. С.56–67.

5. Д.В. Пингин. Анализ инструментов интернет-маркетинга для продвижения/ Д.В. Пингин, А.Д.Кузьмина// Экономика и бизнес: теория и практика. 2017. №4/1. C. 112–114.

6. Т.А.Шаренкова. Особенности китайского маркетинга и китайских потребителей всовременных условиях/ Т.А.Шаренкова, М.В. Никитина// Российско-китайское исследование. 2018. №3/4. С.185–192.

7. Акулич И.Л. Маркетинг взаимоотношений.–Минск, 2010.

8. Акулич И.Л. Международный маркетинг: учебник для студентов вузов поэкон. спец. / И.Л. Акулич.–Минск, 2014.

9. Голик В.С.Web-маркетинг: учебно-методический комплекс для специальности 1–26 81 05 «Маркетинг»/ В.С.Голик.–Минск, 2017.


Review

For citations:


Kang Zh., Golik V. Strategies for promoting Chinese cars in the international market. Science and Innovations. 2022;(6):53-57. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2022-6-53-57

Views: 585


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9857 (Print)
ISSN 2412-9372 (Online)