Strategies for promoting Chinese cars in the international market
https://doi.org/10.29235/1818-9857-2022-6-53-57
Abstract
This article discusses the strategies for promoting Chinese cars (adaptation, positioning, pricing policy, brand promotion, sales strategy). Important attention is paid to modern approaches in the marketing activities of automotive companies, internet marketing tools, emphasizes the need to use content marketing and marketing analytics
About the Authors
Zh. KangRussian Federation
V. Golik
Russian Federation
References
1. Г.В. Астратова. Современные тенденции развития экономики, менеджмента и маркетинга вКитае/ Г.В. Астратова// Отходы и ресурсы. 2019. №4. С.23–39.
2. Гавриков А.В. Интернет-маркетинг. Настольная книга digital-маркетолога/ А.В.Гавриков, В.В. Давыдов, М.В. Федоров.–М., 2020.
3. А.Е. Коваленко. Характеристика информационного потока в интернетмаркетинговой деятельности предприятий малого бизнеса/ Е.А.Коваленко, Ю.Г.Кузменко// Практический маркетинг. 2020. №2 (276). С.20–31.
4. А.В. Лебедев. Выбор эффективных каналов коммуникации для программы лояльности / А.В. Лебедев, Е.А. Щербаков// Маркетинговые коммуникации. 2020. №1. С.56–67.
5. Д.В. Пингин. Анализ инструментов интернет-маркетинга для продвижения/ Д.В. Пингин, А.Д.Кузьмина// Экономика и бизнес: теория и практика. 2017. №4/1. C. 112–114.
6. Т.А.Шаренкова. Особенности китайского маркетинга и китайских потребителей всовременных условиях/ Т.А.Шаренкова, М.В. Никитина// Российско-китайское исследование. 2018. №3/4. С.185–192.
7. Акулич И.Л. Маркетинг взаимоотношений.–Минск, 2010.
8. Акулич И.Л. Международный маркетинг: учебник для студентов вузов поэкон. спец. / И.Л. Акулич.–Минск, 2014.
9. Голик В.С.Web-маркетинг: учебно-методический комплекс для специальности 1–26 81 05 «Маркетинг»/ В.С.Голик.–Минск, 2017.
Review
For citations:
Kang Zh., Golik V. Strategies for promoting Chinese cars in the international market. Science and Innovations. 2022;(6):53-57. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2022-6-53-57