Preview

Science and Innovations

Advanced search

Marketing automation

https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-6-45-48

Abstract

This article discusses the essence of digitalization and automation in marketing, the advantages, the main problems and trends in this area. Much attention is paid to key approaches in the field of marketing campaign automation.

About the Author

V. Golik
Белорусский государственный экономический университет
Belarus


References

1. Сивараман Р. Что такое «цифровизация» предприятия? // http://ua.automation.com/content/chto-takoe-cifrovizacija-predprijatija.

2. Алфорд Дж. Что такое автоматизация маркетинга? // https://www.sas.com/ru_ru/insights/articles/marketing/what-is-marketing-automation.html.

3. Акулич И.Л, Голик В. С. Автоматизация и цифровизация маркетинга. Экономиче- ский рост Республики Беларусь: глобализация, инновационность, устойчивость: материалы XIII Междунар. науч.-практ. конф. (Минск, 14 мая 2020 г.) – Минск, 2020.

4. Голик В.С, Голик С. И. Программные решения SAS для повышения эффективно- сти маркетинговых мероприятий. Менеджмент и маркетинг: опыт и пробле- мы. Сборник научных трудов / под общей редакцией д. э. н., проф. Акули- ча И. Л. – Минск, 2020.

5. SAS® Customer Intelligence 360 // https://www.sas.com/ru_ru/software/customer-intelligence-360.html.

6. SAS Marketing Automation // https://www.sas.com/ru_ru/software/marketing-automation.html.


Review

For citations:


Golik V. Marketing automation. Science and Innovations. 2021;(6):45-48. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-6-45-48

Views: 146


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9857 (Print)
ISSN 2412-9372 (Online)