Marketing automation
https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-6-45-48
Abstract
This article discusses the essence of digitalization and automation in marketing, the advantages, the main problems and trends in this area. Much attention is paid to key approaches in the field of marketing campaign automation.
References
1. Сивараман Р. Что такое «цифровизация» предприятия? // http://ua.automation.com/content/chto-takoe-cifrovizacija-predprijatija.
2. Алфорд Дж. Что такое автоматизация маркетинга? // https://www.sas.com/ru_ru/insights/articles/marketing/what-is-marketing-automation.html.
3. Акулич И.Л, Голик В. С. Автоматизация и цифровизация маркетинга. Экономиче- ский рост Республики Беларусь: глобализация, инновационность, устойчивость: материалы XIII Междунар. науч.-практ. конф. (Минск, 14 мая 2020 г.) – Минск, 2020.
4. Голик В.С, Голик С. И. Программные решения SAS для повышения эффективно- сти маркетинговых мероприятий. Менеджмент и маркетинг: опыт и пробле- мы. Сборник научных трудов / под общей редакцией д. э. н., проф. Акули- ча И. Л. – Минск, 2020.
5. SAS® Customer Intelligence 360 // https://www.sas.com/ru_ru/software/customer-intelligence-360.html.
6. SAS Marketing Automation // https://www.sas.com/ru_ru/software/marketing-automation.html.
Review
For citations:
Golik V. Marketing automation. Science and Innovations. 2021;(6):45-48. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-6-45-48