Academic Master's degree as a researcher's starting pad
Abstract
The article presents a unique model for training young scientists, implemented at the National Academy of Sciences of Belarus (NAS Belarus) University, based on the development of individual research trajectories and the inclusion of students in actual activity at the Academy's institutes
References
1. Совещание с рабочей группой по анализу деятельности Национальной академии наук Беларуси, 5 августа 2025 г. // https://president.gov.by/ru/events/sovesanie-s-rabocej-gruppoj-po-analizudeatel-nosti-nacional-noj-akademii-nauk-belarusi.
2. Технологии искусственного интеллекта в образовании. Руководство для лиц, ответственных за формирование политики / ЮНЕСКО, 2022 // https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000382446.
3. Гордей Е. Новая субстанция для лечения болезни Альцгеймера // Наука. 2025. №38 (16.09). С. 6.
4. Мазарчук Д.В. Генеративный ИИ в образовании: проблемы и перспективы // Наука и инновации. 2024. №9. C. 24–30.
Review
For citations:
Mazarchuk D. Academic Master's degree as a researcher's starting pad. Science and Innovations. 2025;1(10):31-33. (In Russ.)


















