![Open Access](https://innosfera.belnauka.by/lib/pkp/templates/images/icons/opened.png)
![Restricted Access](https://innosfera.belnauka.by/lib/pkp/templates/images/icons/closed.png)
Social media as an attribute of the platform digital economy: sociological analysis
Abstract
The article analyzes the trends of digitalization of society and the development of information society, which caused the active inclusion of technical devices and network resources in people's everyday life. It is shown that the permanent digitalization resulted in the transformation of social, economic, socio-political spheres of life, in particular, the media convergence of the information field
References
1. А.В. Посталовский. Мессенджеры в структуре медиапредпочтений национальной аудитории // Журнал Белорусского государственного университета. Социология. 2021. №1. С. 120–128.
2. А.В. Макеева. Цифровая платформа как новый экономический актор и новая инстанция социального контроля // Вестник Московского университета. Сер. 7. Философия. 2019. №5. С. 29–46.
3. А.В. Шевчук. Теоретизируя цифровые платформы: концептуальная схема для гиг-экономики // Экономическая социология. Т. 24. 2023. №5. С. 11–53.
4. С.В. Нагорный. Платформенный подход в развитии экономики совместного потребления // Ученые записки Крымского федерального университета им. В.И. Вернадского. Экономика и управление. 2022. Т. 8 (74). №4. С. 71–74.
5. А.В. Посталовский. Социальные сети и эмерджентность медиапространства // Наука и инновации. 2023. №11. С. 36–39.
6. Мессенджеры в профессиональной коммуникации журналистов и PR-специалистов в странах Евразийского экономического союза / А.А. Градюшко [и др.] // Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика. 2018. №2. С. 4–13.
Review
For citations:
Postalovsky A. Social media as an attribute of the platform digital economy: sociological analysis. Science and Innovations. 2024;(8):32-35. (In Russ.)