Preview

Science and Innovations

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

Without formulas on mathematical modeling in consumption theory

Abstract

The article is written in the framework of a joint project with the Institute of Mathematics of the National Academy of Sciences of Belarus, which presents the essence of mechanisms and factors that influence the formation of consumer preferences in the market of goods and services.

About the Author

V. Gorokhovik
Институт математики НАН Беларуси
Belarus

Valentin Gorokhovik 



References

1. Джейли Дж.А., Рене Ф.Дж. Микроэкономика: продвинутый уровень. – М., 2011.

2. Fishburn P.C. Nontransitive Preferences in Decision Theory // Journal of Risk and Uncertainty 1991. Vol. 4. No.2. P.113–134.

3. Szpilrajn E. Sur l’extension de l’ordre partial, Fundamenta Mathematicae. 1930. Vol. 16. P. 386 – 389.

4. Кирута А.Я., Рубинов А.М., Яновская Е.Б. Оптимальный выбор распределений в сложных социально-экономических задачах. – Л., 1980.

5. Александров П.С. Введение в теорию множеств и общую топологию. – М., 1977.

6. Bridges D.S., Mehta G.B. Representations of Preferences Orderings. – Berlin, 1995.

7. Debreu G. Representation of preference ordering by a numerical function // In: Thrall R., Coombs C.C., Davis R. (eds.), Decision Processes. – New York, 1954. P. 159–166.

8. Eilenberg S. Ordered topological spaces // Amercan Journal of Mathematics. 1941. Vol. 63. No. 1. P. 39–45.

9. Васильев Ф.П. Методы оптимизации. – М., 2002.

10. Гороховик В.В. Конечномерные задачи оптимизации. – Минск, 2007.

11. Гороховик В.В. Математические основы теории потребления. – Минск, 2021


Review

For citations:


Gorokhovik V. Without formulas on mathematical modeling in consumption theory. Science and Innovations. 2024;(6):66-71. (In Russ.)

Views: 39


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9857 (Print)
ISSN 2412-9372 (Online)