Methodological framework for managing digital marketing strategies
https://doi.org/10.29235/1818-9857-2024-05-40-45
Abstract
The article considers the theory of formation of digital marketing strategies, points out the directions of innovative development in marketing. It also shows the circumstances that may hinder the development of digital marketing in the activities of companies. Separately, the implementation of the analytical, practical and control stage for the effective management of a digital marketing strategy is considered. t is noted that a digital marketing strategy may be part of the company’s policy. The planning of complex measures necessary to manage strategies taking into account the internal environment of the organization and adaptation to the external conditions of unstable markets is considered. A formula is presented for determining the economic performance of digital marketing projects.
About the Author
T. KolodnikBelarus
Tatiana Kolodnik, senior lecturer, applicant
Institute of Sports and Tourism Management; Faculty of Marketing and Logistics; Department of Marketing
Minsk
References
1. Надеина Н.Г. Цифровой маркетинг как элемент развития экономики // Вестник Брестского государственного технического университета. 2019. № 3. С. 67–70.
2. Багиев Г.К. К вопросу формирования и совершенствования цифровой платформы организации и управления маркетинговой деятельностью фирмы: проблемы и задачи // Проблемы маркетинга. Логистика. 2022. № 4 (17). С. 127–132.
3. Данько Т.П. Вопросы развития цифрового маркетинга / Т.П. Данько, О.В. Kитова // Проблемы маркетинга, логистика. – 2018. Т. 62, № 12. С.261–265.
4. Кучина Т.А. Стратегии цифрового маркетинга в эпоху информационной экономики // Научный аспект. 2023. Т. 5, 6. С. 598–602.
5. Tapscott D. The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence : business book. – N.Y., 1994.
6. Колодник Т. Инжиниринг цифрового маркетинга // Наука и инновации. 2021. № 10 (224). С. 63–64.
7. Маркетинговое исследование IAB Russia Digital Advertisers Barometer – 2021 // https://goo.su/fOdu5Zn.
8. Колодник Т.Д. Сущность стратегий интернет-маркетинга // Цифровая трансформация. 2021. № 4 (17). С. 26–33.
Review
For citations:
Kolodnik T. Methodological framework for managing digital marketing strategies. Science and Innovations. 2024;(5):40-45. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2024-05-40-45