Consumer cooperatives in the digital economy
Abstract
The author considers the problems of cooperative organizations transformation and business processes efficiency in the era of universal digitalization, and proposes the solutions.
References
1. Гражданский кодекс Республики Беларусь. – Минск, 1999.
2. Cooperative identity, values and principles // https://www.ica.coop/en/cooperatives/cooperative-identity.
3. Якушкин Е.А. К вопросу об уточнении различий между потребительскими кооперативами и коммерческими предприятиями. – М., 2008.
4. Исследовать пути оптимизации организационно-экономического и правового механизма потребительских кооперативов в Республике Беларусь, шифр 03016, №госрегистрации 20032516, от 19.08.2003, (Отчет о НИР). –Минск, 2005.
5. Потребительская кооперация и сельский рынок / А. И. Савинский, Н. С. Шелег, С. Е. Пушкина и др. – Минск, 1993.
6. Munkner Hans-H., Vernaz Catherine. Annotated Co-operative Glossary. – Marburg, 2005.
7. Guidance Notes to the Co-operative Principles // https://www.aciamericas.coop/IMG/pdf/guidance_notes_en.pdf.
8. Якушкин Е.А. К вопросу об уточнении различий между потребительскими кооперативами и коммерческими предприятиями. Сборник докладов конференции НИИ Белкоопсоюза. 30 ноября 2007 г., г. Минск – Минск, 2008.
9. Yakushkin E. The co-operative identity: identification criteria of consumer's co-ops. – Рибейран-Прету, Бразилия, региональная конференция МКА, 2008.
10. Yakushkin E. Co-operative identity: identification criteria of consumer's co-ops. – Кельн, 2008.
11. Yakushkin E. Consumer cooperatives in the era of digitalization, The International Co-operative Alliance Global Research Conference, Sterling University, 20–23 июня 2017.
Review
For citations:
Yakushkin E. Consumer cooperatives in the digital economy. Science and Innovations. 2022;(3):40-44. (In Russ.)