Preview

Science and Innovations

Advanced search

Development of digital marketing theory

https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-1-53-57

Abstract

This article examines digital marketing as a multidimensional economic phenomenon that takes into account the development of scientific and technological progress. The study conveys the author's approach to the definition of the concept, channels and types of digital marketing, introduced on the basis of the use of digital media space in marketing activities as IT infrastructure and network technologies. Digital marketing is analyzed as market business processes occurring in offline and online spaces, with the application of the potential of various means of marketing interactions (Internet, mobile, broadcast, local networks and autonomous digital devices).

About the Author

T. Kolodnik
Институт менеджмента спорта и туризма Белорусского государственного университета физической культуры
Belarus


References

1. Воротников А. М. Цифровой маркетинг как актуальный механизм управления рекламной деятельностью в современной российской экономике / А. М. Воротников, Крбашян Р. Е. // Журнал исследований по управлению. 2019. Т. 5. №3. C. 133–140.

2. Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии. – М., 2001.

3. Бутковская Г. В. Цифровой маркетинг: поведение потребителей / Г. В. Бутковская, А. В. Статкус // Вестник университета. 2018. №5. С. 5–11.

4. Окландер М. А. Каналы и инструменты цифрового маркетинга // Економічні проблеми сталого розвитку: матеріали Міжнародної науковопрактичної конференції, присвяченої пам'яті проф. Балацького О. Ф., м. Суми, 6–8 травня 2014 р.: у 2-х т. / СумДУ, 2014. Т. 1. С. 209–210.

5. Kannan P. K., Hongshuang L. Digital marketing: A framework, review and research agenda // International Journal of Research in Marketing. 2016. №34. Р. 22–45.


Review

For citations:


Kolodnik T. Development of digital marketing theory. Science and Innovations. 2021;(1):53-57. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9857-2021-1-53-57

Views: 141


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9857 (Print)
ISSN 2412-9372 (Online)